Uwierzytelnianie dokumentów
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 stycznia 2002 r. w sprawie szczegółowych czynności sądów w sprawach z zakresu międzynarodowego postępowania cywilnego oraz karnego w stosunkach międzynarodowych, uwierzytelniania dokumentów sądowych dotyczących Sądu Okręgowego w Zielonej Górze oraz sądów rejonowych w okręgu, jak również dokumentów potwierdzonych przez notariuszy z okręgu Sądu Okręgowego, przeznaczonych do użytku za granicą, dokonuje Prezes lub upoważniony Wiceprezes Sądu Okręgowego w Zielonej Górze.
Zgodnie z przepisami ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. za każde poświadczenie podpisu notariusza/sędziego/urzędnika na dokumencie należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 26 zł płatną na konto Urzędu Miasta Zielona Góra numer rachunku:
83 1020 5402 0000 0002 0248 5258
Wymagane dokumenty:
- wniosek o uwierzytelnienie dokumentów (do pobrania poniżej)
- oryginał dokumentu do uwierzytelnienia
- oryginał potwierdzenia dokonania opłaty skarbowej
Dokumenty do uwierzytelnienia można złożyć:
- za pośrednictwem operatora pocztowego
- w Biurze Obsługi Interesantów Sądu Okręgowego w Zielonej Górze, pl. Słowiański 6
Odbiór dokumentów:
- osobiście
- doręczenie za pośrednictwem operatora pocztowego - listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.
Pliki do pobrania: